pondělí 17. srpna 2020

Chorvatsko 2020

V březnu jsme ani nedoufali, ale nakonec dětmi vyprosená dovolená u moře klapla. A nutno podotknout, že na výbornou.
1. den: Po příjezdu se děti nedočkavě vrhají do moře, v podvečer pak míříme do centra Malinské na zmrzlinu a nákup šatiček, klobouků a kapitánské čepice.

2. den: Dopoledne se opět nakládáme do chladného moře, odpoledne nás čeká tradiční exkurze ponorkou do podmořského života.
3. den: Vyrážíme na první cyklovýlet. Nejprve objedeme zajímavosti - historický kostelík a poutní místo s křížem, odkud je parádní výhled na okolí a sousední ostrov Cres. Následně sjíždíme do utajené zátoky, kde se Vojta učí šnorchlovat a dokonce vytáhne i několik mušlí.
4. den: Výletní lodí Kapitán Ivan míříme na sousední ostrov Cres. Zdenča si jde zaběhat a bloudit v kopcích nad vesničkou Beli, děti s Osinkem prozkoumávají útesy místní pláže. Po návratu si dáváme v restauraci výbornou pizzu.
5. den: Druhý cyklovýlet, tentokrát do sousedního rezortu Njivice. Tam si dáváme zmrzlinu, koupačku a malebnou Rajskou stezkou kolem pobřeží se vracíme zpět. V jedné ze zátočin mezi útesy dáváme další koupačku a Zuzanku kouše obrovský mravenec.
6. den: Výlet autem do jeskyně Biserujka s kostrou jeskynního medvěda. Zdenča běží 1,5 h tam, Osinek pak zpátky. Po návštěvě jeskyně scházíme útesy do místní zátoky, dáváme koupačku a trháme zásobu šalvěje na čaj. Odpoledne se děti vypravují do akvaparku, který si náramně užívají (nakonec i Miška).
7. den: Třetí krátký cyklovýlet po Rajské cestě na nejlepší místo pro šnorchlování. Cestou zpátky si děti opět zařádí v akvaparku. A v podvečer si jedeme prohlédnout prázdné uličky městečka Krk, akvárium se žralokem a murénou a taky terárium. Osinek pak dává podvečerní přeběh ostrova Krk z Krku do Malinské.
8. den: Poslední den si užíváme "doma" na nejbližší pláži a odpoledne děti zkouší jiný akvapark, který je blíže k našemu apartmánu.
Cesta domů naštěstí proběhla bez komplikací, jen nás čekalo chladné a deštivé počasí. To abychom vzpomínali na Chorvatsko jen v dobrém :-).
Fotogalerii s přidanými komentáři čtěte odzadu.