úterý 31. srpna 2021

Chorvatsko

Tak se děti přece jen dočkaly! Aneb to nejlepší z prázdnin jsme si nechali na konec... A zatímco u nás se už hlásil podzim, užili jsme si dostatek sluníčka, koupání, zmrzlin, ježdění na kole, běhání i pěších výletů po dosud neobjevených trasách. Podrobnější fotogalerie zde.

1. den

I přes nekonečné 2,5h čekání na hranicích SLO-HR jsme úspěšně dorazili do tradičního apartmánu. Děti hned naskákaly do moře a pak jsme se vydali na naši oblíbenou zmrzlinu Gogo.

(západy slunce se letos povedly :-))

2. den

V neděli jsme se rozhodli nic nedělat :-). Kluci nafoukali nový paddleboard a všichni ho náležitě otestovali. Odpoledne nechyběla zmrzlina a nákup nové kšiltovky (Miška) a šatiček (Zuza).

(zatěžkávací zkouška paddleboardu)

3. den

Vzhledem k deštivé předpovědi jsme zvolili pěší variantu a odjeli autem na jihovýchodní konec ostrova do Bašky. Odtud jsme vyšlápli po "českých" turistických značkách na nejvyšší vrchol Hlam (461 m n.m.), kde nás málem odfoukl vichr. Dolů jsme pak napůl utíkali a schovávali se před deštěm a blížící se bouřkou. Tou jsme pak autem projeli cestou zpět. Na večeři jsme si zašli do oblíbené pizzerie. Jelikož přestalo pršet, vydali jsme se opět na zmrzlinu a tradiční výlet ponorkou. Mezitím jsme také stihli koupit nový klobouk pro Vojtu.

(větrná vrcholovka na Hlamu)
(s úchvatným výhledem na jižní ostrovy)
(ponorková výprava a nový klobouk)

4. den

Úterní ráno už bylo zase jako malované, takže jsme vytáhli kola a vyrazili po šotolinách přes kříž Fumak do naší oblíbené zátoky. Letos tam bylo hodně lidí, takže jsme se zdrželi jen krátce a odpoledne jsme ještě otestovali nový aquapark.

(vrchol Fumak zdolán holčičí sekcí)
(panoramatický výhled na Cres)
(Vojta - lovec mušlí)
(nástup do aquaparku)

5. den

Jelikož i další den panovalo slunečné počasí, opět jsme vytáhli kola a novou trasou dojeli do sousední Njivice na banánovou zmrzlinu. Zpět jsme to vzali po romantické rajské cestě. A jelikož den ještě nekončil, opět jsme vyrazili do aquaparku, tentokrát tradičního u centra, abychom to měli blíže na zmrzlinu :-).

(v Njivici na zmrzlině)
(cesta jako v ráji)

6. den

Teplý čtvrteční den jsme opět věnovali koupání a vodním hrátkám. Vyzkoušeli jsme i třetí aquapark. Opět jsme si dopřáli nášup v pizzerii, kdy jsme kromě pizzy vyzkoušeli i místní hamburgery. A večer povozil Vojta holky na paddleboardu.

(to jsme se to rozšoupli :-))
(romantická večerní plavba)
7. den
Páteční dopoledne bylo zase deštivé, takže jsme vyrazili autem a pěšky ke kostelíku sv. Krševan. I přes počáteční brblání se tam dětem líbilo, neboť jak samotný zachovalý románský kostelík, tak okolní příroda se spoustou hovniválů byli krásné. A viděli jsme i netopýry. Pak jsme pokračovali do městečka Krk. Osinkovi se nepodařilo zaparkovat, takže jsme jen s dětmi prošli historické centrum s orienťáckou mapou v ruce, nakoupili si v pekárně oběd, částečně ho snědli u fontány a zase prošli městem zpět, kde na nás Osinek čekal. Následně jsme zajeli na nedaleký poloostrov Prniba, kde jsme si také vyzkoušeli orienťáckou mapu. A nutno uznat, že to dětem v borovicovém lese plném kamenných zídek šlo a naplánované objekty spolehlivě našly. A pak už jsme se vrátili zpět, naposledy se vykoupali v moři, zabalili a brzo ráno vyrazili zpět za kočounem, po kterém se nám už hooodně stýskalo :-).
(u kostelíku sv. Krševan)
(v historickém centru města Krk)